3 gode råd til at højne åbningsraten for jeres næste nyhedsbrev

Her er en liste over tre ting, I kan prøve, næste gang I udsender et nyhedsbrev:

Undgå “This is spam”-knappen
Sørg for at nævne jeres forenings navn i “fra”-feltet eller i “emnelinjen” for at sikre jer, at jeres modtagere ved, hvem der sender nyhedsbrevet. Det højner muligheden for, at jeres læsere ikke kategoriserer jeres nyhedsbrev som spam og bruger knappen “This is spam” i deres e-mailprogram.

Emnelinjen
Skriv en kedelig emnelinje – eller skriv en emnelinje, der fortæller, hvad nyhedsbrevet indeholder. Lad være med at skrive emnelinjen som en annoncetekst.
Det er dog helt o.k. for eksempel at skrive 20 % rabat på rejsen til Frankrig, hvis nyhedsbrevet indeholder en rabatkupon på 20 % til jeres Frankrigstur. Læs mere om gode og dårlige emnelinjer her (siden er på engelsk).

Mobiloptimeret
Sørg for, at jeres nyhedsbrev er optimeret mod mobil og desktop. Fra 2012 og frem er der flere, der har læst e-mails på en mobil, end på desktop. I 2015 var der 58 %, der læste deres mail på mobilen, 22 % på desktop og 30 % på webmail. Her er en artikel om statistik og nyhedsbreve (siden er på engelsk).

Statistik
Mailchimp har udarbejdet en liste over, hvor mange der åbner og klikker i vores nyhedsbreve. Her er et par tal fra denne statistik:

Industri                     

Open

Klik

Hobbyer

28,81 %

5,36 %

Nonprofit                 

25,06 %

2,83 %

Religion

26,35 %

3,27 %

Se hele listen her (siden er på engelsk).