YouTube_IMG_8154-2.jpg

YouTube

YouTube forbindes med videoindhold og fungerer som en sekundær platform ift. jeres andre sociale netværksplatforme som f.eks. Facebook og Twitter. YouTubes succes er skabt på grund af platformens lettilgængelige metoder. Med et enkelt klik kan brugeren få den fulde historie leveret via billede og lyd.

Hvorfor?

På YouTube er der over 4 milliarder videovisninger hver dag. Der bliver bedømt og kommenteret på mere end 50 % af videoerne. YouTube-videoer er derfor et vigtig supplement til f.eks. hjemmesider, blogs og sociale mediesider, hvis der er budskaber og historier, I kan vise på video.

YouTube-videoer er særlig tilegnet sociale medier, fordi billed- og videoindhold tiltrækker mere opmærksomhed end andre former for indhold.

Det første, der fanger en brugers øjne, er farverige billeder og videoer, derfor er det vigtigt at benytte sig af dette for at fange brugerens opmærksomhed.

Hvordan?

Produktion

Sørg for, at jeres videoer ikke er for lange, og at budskabet er klart. Brugerne vil i dag have informationerne hurtigt, der er derfor ikke tid til lange og komplicerede videoer, især ikke hvis de kigger med via deres mobiltelefon. Brug den fortælleform, der passer bedst til netop jeres målgruppe, og sørg for, at historien har den helt rigtige vinkel i forhold til budskabet.

Markedsføring

Video er typisk en god måde at fortælle et budskab på, men det er desværre ikke ensbetydende med, at brugeren ser den. Derfor er det vigtigt, at I fortæller jeres medlemmer, hvor de kan finde videoen.

En kendt teknik, som mange benytter sig af, er viral markedsføring. Vira betyder virus, og som de fleste nok ved, så spreder en virus sig hurtigt. Det samme gælder for en viral video. Med en viral video kan man ramme virkeligt mange brugere, da en viral video typisk har et budskab, som mange kan relatere sig til. Brugere har typisk tendens til at videresende en video, hvis den er enten sjov, interessant, grotesk eller skør.

Pris

Gratis